Monday, 3 March 2014

Vdiq luani e mbet maca



Dikur në keto troje qindra vjeçare vlonte burrëria dhe nderi. E lashtë ishte Xhamia e këtij fshati po aq sa edhe xhemati i saj. Thuhet se në varrezat e fshatit janë nxjerr gur varresh prej toke të shkruar me gjuhën Osmane. Tregohet se kishte nga ata burra të këtij fshati që morën pjes në shumë ekspedita ushtarake Osmane duke përfshi tokat arabe si Siria dhe Egjipti.
Verat e stërmbushura me punë bujqësore dhe blegtori dhe dimrat e gjatë me acar ishin karakteristika dhe pasqyra më e mirë që shihej në të jetuarit në këtë fshat. Në disa fotografi të vjetra fshatin e kam parë të shtrihej diku me lartë se ku gjindet sot, diçka më ndryshe se sot, edhe gojdhanat tregojnë për një ndryshim dhe hendek tejet të lartë nga ajo çfar ishin dhe nga ajo çfar jemi. Askund më mirë se në Sllupçan nuk ka jetuar varfëria, askund më mirë se këtu.
Varfëria dhe jeta e vështir ndoshta i kishtë bërë trima burrat e këtij fshati, mungesa e lirisë i kishtë bërë më kaq shpres dhe optimizëm për të ardhmen ndoshta, për një liri dhe një kafshat e cila nuk do tu mbetej në fyt. Sllupçani llogaritej shtet në shtet.. atë e kishin bombarduar, e kishin shkatërruar, e kishin përgjakur, por, kurrë nuk munden ta zhdukin, armiqt kurrë.
Edhe sot rrugëve të këtij fshati ecin burra, por jo si ata burrat e brezave, që ndër vite kishin jetuar me nder dhe me ideal, jo si ata që me gjakun dhe djersën e tyre e bën Sllupçanin kala, sot, beteja për mburrje është pika që synojnë, sot bërrylat i kanë të përveshur burrat jo prej punës, por prej papunësië, sot mjekrrat i kanë të mëdha prej faktit se nuk përfillin asnjë kufi, sot ka shtëpi shumë më të bukura se dikur, sot këmbët e kuajve nuk buçasin rrugët e fshatit, por veturat luksove. Sa e përqeshi këtë jet pa ideale.. sa do të doja të kisha jetuar në kohën e gjyshërve, jam i bindur se do të isha ndryshe, i prapambetur, fanatik, por i ndershëm në mesin e të ndershmëve.
Peshë e rënde është ajo e vendlindjes, ngjyra e këtij fshati shpesh më gërryen qenien time, burra të fort ishin të parët tanë..a thua ku qëndronte forca e tyre ku me gjithë varfërin e jetën e vështir ata procesin e shumimit e kishin shumë të zhvilluar, kishin shumë fëmijë disa nga tetë e disa nga dhjetë e kishte disa edhe nga dymbëdhjetë. Ishin të mprehtë në pamje, në fotografi duken shumë të acaruar, imazhi i tyre sikur më flet për një barrë të madhe mbi kurriz, për një brengë të gjatë, për një mllef që po ua humbte durimin. Të mjerët shqiptarë, me shekuj u shtypën nga sistemet qeverisëse.
Një ditë derisa ndëgjoja për shtatë burrat e fshatit tonë të cilët me dorën e tyre nënshkruan pushkatimin si flijim për mosheqjen e mbulesës së gjinisë femërore, mendja më dërgoi mënjëherë tek vajzat e gjeneratës tonë..çfar evoluimi, çfar diskursi, çfar dallimi. Thuhet se kishte një hoxhë në fshat i cili me dorën e tij kishte vrarë nëntë njerëz, të parin që kishte vrarë kishte qenë vëllau i tij, të cilin e kishte kapur në kurvëri.. kur e kishin pyetur pse po vret fshatar ishte përgjigjur” “Po zullumqarin duhet me vra”. Ndërsa sot, bastoret kan vërshuar nëpër fshat, midis muajit të ramazanit kafenet punojnë, ku mbeti turpi, ku mbeti rrespekti, ku mbeti Mulla Jakupi i cili kur ndëgjoi se në fshat po shitej alkohol në një shitore, individualisht hyri në shitore dhe ia thej të gjitha për toke duke e paralajmëruar pronarin se herën tjetër “bahesh prej katuni”, ku janë teologët që heshtin përball ketyre fenomeneve, apo misionin e tyre po e konsiderojnë profesion, madje mjaft këndshëm dhe ëmbël po ligjërojnë një herë në javë Brenda përbrenda mureve të Xhamisë, po po këtyre nuk po u shkon shpina rekë si Mulla Jakupit, këta madje listën e xhematit që nuk po paguan hakun e hoxhës nëpër mure po e vendosin ta shohin të gjithë, edhe Mulla Jakupi gjatë jetës vetëm dy rroga i kishtë marr gjithsej, por, kurrë se prekur kët temë.
Gjyshërit tanë nuk kishin arsimim, por kishin ahlak dhe hikmet, ata nuk lexonin librat por lexonin veten dhe njerzit, edini se gjyshi im ishte i pari në fshati që vajzën e dërgoi në shkollë të mesme, dhe për një kohë në fshat askush nuk i fliste prej parisë komuniste dhe e quanin “shka”, gjyshi im në kohën kur fshatarët e tij nuk e dinin Kumanova sakt kah i bie ai ishte në post kyç në”menezacinë” e Shkupit, por ja që mentaliteti i tillë e shkriu dhe ai braktisi Shkupin dhe vdiq si sllupçanas  i thjeshtë.
Këta banorët e sotëm kur të dalin nëpër fshat le ta ulin kokën të turpëruar, këta e tradhtuan traditën e të parëve,  le ti lëshojnë supet leht dhe le të thonë ‘eh po na mirë nëpërkmbim fshatin’, po ju jeni hajdutë, prandaj kaq shumë ju injoroj dhe nuk pranoj asgjë prej jush qoft edhe punësimini tuaj të flliqur partiak. Gjithmon do të mbeteni të përbuzur prej meje, un që jetoj me ju në kohën e teknologjive por me krenarin e prapambeturisë së gjyshërve tanë.
Nuk më pushon kurreshtja kur flasim me babushin për rastin e mureve, në vitet 80-90 kur komunizmi i shkatërronte gjitha muret, dhe kur arriti në Sllupçan hasën në rezistencë, duke u zhvilluar kaos i madh mes ‘milicisë’ dhe fshatarëve dhe duke mos lejuar të rrëzohet qoftë edhe një murë i vetëm. Thash pra që ishte shtet në shtet.. pastaj kur Mulla Jakupin e kishin marrë në stacioni policor i tër fshati burra e gra kishin vërshuar Kumanovën duke kërkuar me çdo kusht lirimin e hoxhës.
Një dit pyesja kush është ky hoxhë me emrin Mulla Sadik që po e përmend Mulla Jakupi nëpër ligjerata dhe xhamia e re po mban emrin e tij. Ky është hoxha i cili mori pjesë në lëviozjen nacional çlirimtarë të “Sul Hotlës” të cilin e zhdukën UDB-ja e Maqedonisë, ky është ai hoxha i cili për një namaz të sabahut që nuk u zgjua ta falte, dënoi vetveten duke ecur në këmb dëri ne putarinën e parë në autobanin Kumanovë-Shkup edhe atë këmbëdathur. U habit me këto vepra, ppështyma më thahet kur krahasoj veten me këta patriot e njerëz të mëdha që rriti ky fshat nga gjiri i vet. (vazhdon)

No comments:

Post a Comment

Bota ime Po të mos ishe ti bota ime Kujt do t'ia dedikoja dashurinë? Po të mos ishe ti bota ime Kush do të ma jepte lumturinë? ...